A Kimera EVO37-ben feltámad a legendás Lancia. Az olasz műhely a 037 Stradale modernizált változatát készítette el. Ha diplomatikusan fogalmazunk: alaposan átdolgozták. Ha nem: sokkal jobb lett az eredetinél. 

Lancia 037

1981. december 14-én mutatta be a Lancia a legújabb B csoportos versenygépét, aminek kezdetben egyszerűen csak a Rally nevet adta. Igaz, hogy homologizáció miatt szükség volt az utcai autókra, de ez tényleg tagadhatatlanul arra készült, hogy sikeres legyen a futamokon. Projekt 037 néven futott a fejlesztés, ezért lett végül mégis Lancia 037 a középmotoros sportautó neve.

Akárcsak a Stratos, úgy a 037 is egy egyszerűen szervizelhető és gyorsan a különböző versenyekhez igazítható autó, melynek kabinja mögött ugyanaz a 2,0 literes, 16 szelepes négyhengeres motor van, mint a 131 Abarth-ban, csak itt nem turbófeltöltővel, hanem kompresszorral. Az ideges turbó helyett ez egy jobban kezelhető és megbízhatóbb megoldásnak tűnt. A 960 kg-os autót a 280-310 lóerő pedig nagyon könnyen repítette a bajnoki címek felé 1983-tól egészen 1985-ig minden évben.

166 millióba kerül, de feltámasztja a legvadabb olasz ralis legendát 1

 

A rali hőskorát idéző gép motorházteteje alatt az eredetire emlékeztető 2,1 literes, négyhengeres motor dolgozik, lúdbőröztető akusztikai előadással. Vonyít, ordít, tüsszög, az egész hajtáslánc nyers mechanikai zaja járja át az utasteret. 

Ez a blokk számok terén sem marad le a nyolcvanas évek nagyjai mögött, a tuning eredménye 505 lóerő és 550 Nm nyomaték lett, amely az egykori B-csoportos raliautók teljesítményét is meghaladja. Erre a teljesítményre mindössze 1100 kilogramm tömeg jut, tehát pillekönnyű a Kimera, kanyarban is eszetlenül mehet az Öhlins futóművel és Brembo fékekkel rendelkező technika.

166 millióba kerül, de feltámasztja a legvadabb olasz ralis legendát 2

A Kimera Automobili mindössze 37 darabot gyártott le ebből a ritkaságból, 20-at pedig már el is adtak a tömött pénztárcájú vevőknek, akik hajlandók voltak 480 000 eurót fizetni a fülsüketítő zúgásért.