A 2009-ben bemutatott Zonda R után ismét versenypályára optimalizált modellt dob piacra a Pagani. Bár a neve Huayra, az eddigi kivitelektől merőben eltér az R elnevezésű verzió. A kifejezetten versenymotornak tervezett hatliteres, V12-es szívómotort a Mercedes hagyományos versenypartnerével, a német HWA AG-vel közösen fejlesztették.
Állításuk szerint minden idők legkönnyebb (mindössze 198 kg), legerősebb és leggazdaságosabban üzemeltethető tizenkét hengeres versenymotorját hozták össze. A 200 baros közvetlen befecskendezéssel táplált erőforrás 9000/perc fordulatszámon szabályoz le, 850 LE csúcsteljesítményét 8250/percnél adja le, míg a 750 Nm nyomatéki csúcs 5500 és 8300/perc között végig rendelkezésre áll.
Ehhez igazodik a többi technikai összetevő is, mivel minden hengertől azonos hosszúságú csövön távoznak a kipufogógázok, a motor ordítása a Forma-1 hőskorát idézi. Épp ezért az autóhoz hangtompítót is mellékelnek, ami könnyen felszerelhető olyan versenypályákon, ahol érvényben van az FIA 110 decibeles zajkorlátozása.
Az 1050 kilogramm tömegű gép kétségkívül az egyik legkeményebb aszfaltra szánt játékszer, amit bárki megvásárolhat. Ehhez csupán nettó 910 millió forintra van szükség.