Jelentős csapadékmennyiség zúdult Franciaországra a napokban, különösen a déli vidékeken. A forró, párás légtömeg egyre instabilabbá tette a légkört, ami a Földközi-tenger felől érkező nedvességgel találkozva a déli részeken történelmi intenzitású csapadékot eredményezett – írja az Időkép.
A legtöbb csapadék az ország déli, középső részén található Gard megyében esett, különösen Nimesben és térségében. Az erős, viharos széllökésekkel, felhőszakadással kísért zivatarok kedd reggel érték el a megyét és pár óra alatt több mint kéthavi csapadék esett.
A járműtulajdonosok jártak a legrosszabbul, főleg, akiket az úton érte a csapadék. Itt van néhány felvétel és fotó, hogyan árasztotta el az utakat az eső.
A nagy mennyiségű víz nem tesz jót az autóknak, különösen akkor nem, ha alulról jön. Márpedig árvíz esetén általában ez a helyzet. Ilyenkor a jellemzően cseppet sem tiszta víz beszivárog a legkisebb réseken is, az ajtótömítések sem nyújtanak kellő védelmet, és lassan megtelik vízzel az utastér. A különböző anyagokkal együtt érkező víztől pedig büdös lesz a szőnyeg és a kárpit, a szivacsok mind magukba szívják és örökké érezhető marad. Az elektromotorok pedig szintén nem viselik jól a nedvességet, ezért biztosan mindnek vége lesz.
Általános alapelv, hogy tengelymagasságig érő vízben szinte biztosan megússza a kocsi az átkelést. Ha még magasabbra emelkedik a víz, illetve még mélyebbre gázolunk bele, drukkolhatunk a generátor, az önindító épségéért, meg persze azért, hogy ne szívjon vizet a motor.
A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, a dugattyú sem tudja összenyomni – leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar, rosszabb esetben kiszakítja a blokk oldalát.