A Mustang-generációk közül mindenképpen kiemelkedő az első, még 60-as évekbeli, amiből 3 millió példány lelt gazdára, míg a harmadik generációs darabokból, mint amilyen ez a sportkupé, 2,6 milliót adtak el.
A harmadik, 1978-tól 1993-ig tartó időszakban készült Mustangok különlegessége az volt, hogy alapját a Ford Fox adta, ezért ezt a generációt Foxnak vagy Foxbodynak is hívják. Egyúttal ez volt az a korszak, amikor a Ford próbálkozott az elsőkerék-hajtással a Mustangok esetében, de a visszajelzésekre hallgatva végül maradt a hátsókerék-hajtású kivitelnél, ellenben a Ford Probe elsőkerék-hajtású lett.
Sokáig ez a harmadik generáció volt a diszkont áron mért Mustang, amit mindenki lesajnált, hiszen dizájnban messze elmarad a nagy elődöktől, a modernebb darabok vezethetősége pedig sokat fejlődött. Az alapváltozatok motorja négyhengeres és 2,3 literes, ezen nem érdemes fanyalogni, mert turbófeltöltéssel a négyhengeres Mustang is komolyan vehető menetteljesítményeket nyújtott, és volt ötliteres V8-as, ahogy kell.
Azt nem nehéz megtippelni, hogy melyik verziók ára emelkedett az égig. Az igazán ritka V8-as Cobra kivitelekre nőtt meg a kereslet, így ez az 1993-as 49 mérföldet futott, tehát a gyakorlatilag új darab is 40 millió forintnyi dollárért keresett és talált új gazdát.
Különlegességét növeli, hogy ez egy SVT R, ami plusz tuningot jelent a gyári Cobrához képest. Ebből a szériából 107 darab készült, megerősített, keményebb futóművel, 245/45 Goodyear Eagle ZR45 abroncsokkal. Teljesítménye mai szemmel már nem túl acélos, 235 lóerő, ami egy ötfokozatú manuális váltón át jut el a hátsó tengelyhez.
Lehet, hogy még ott a fólia a kormányon, de mégis ez egy „fox body” azért 40 millióért akad ennél kultikusabb, vérpezsdítőbb, vagy épp hipermodern Mustang. Vagy mégse? Ez az ár korrekt ezért a kocsiért? Szavazzatok!