Hétfő délután történt egy igencsak magas anyagi kárral járó baleset az M7-es autópálya 43-as kilométerénél, Siófok irányába. A mentést végző cég állítása szerint a Mercedes AMG GT R Coupéba hátulról csapódott bele egy Audi. Szerencsére személyi sérülés nem történt.
Ennek a zöld szörnyetegnek az ára több mint 70 millió forint, és néhány részletet még elárulunk róla a fotók után.
Az AMG GT R négyliteres V8-as turbómotorja 585 lóerővel és 700 newtonméternyi nyomatékkal bír. A szénszálas kompozitból készült tető, kerékdobok és kardántengely fontos helyeken csökkenti a tömeget, a 47:53 arányú súlyelosztás abszolút ideális, a kanyarodás egyértelműen jobban fekszik a korábbinál az 1,6 tonnás AMG-nek.
Kapásból tizenöt kilóval könnyebb az alapját adó GT S modellnél, ami a megnövelt teljesítménnyel együtt 2,66 kg/LE arányt eredményezett. A hátsókerék-kormányzást ebben a modellben használta először az AMG, a rendszer villanymotorjai 100 km/óráig az elsőkkel ellentétes, e fölött azonos irányba fordítják el a hátsó kerekeket. Az ESP teljesen kikapcsolható, a kipörgésgátló kilenc fokozatban állítható; mindkét rendszer hangolásakor az AMG GT3 versenyautó állt modellt a mérnökök számára. A kormánymű egyébként változó áttételű, hátul elektronikus vezérlésű, de mechanikus működésű részlegesen önzáró differenciálművet találunk.
Tesztünk itt olvashatod:
A karosszéria torziós szilárdságát csak a karbon kardáncső önmagában 7,5 százalékkal növeli, de emellett a motorteret is kitámasztották, két darab szintén szénszálas merevítés keresztezi egymást. A fékek eleve nagyobb teljesítményűek, de karbon-kerámia rendszer is kérhető, hosszabb élettartammal és további 17 kg megtakarítással.