A WhatCar magazin nemrég készített egy tesztet, amelyből kiderül számos autó valódi fogyasztása, és bizony vannak meglepetések. A teszt közben a sofőr nyugodt lelkiállapotban vezetett és nem akarta azzal manipulálni az eredményt, hogy szándékosan minimalizálja a fogyasztást. Autópályán, országúton végezték el a teszteket, minden autóval ugyanazon az útvonalon.
Lássuk az eredményeket.
Kellemes meglepetések
Kia Sorento 2.2 CRDi: 0,3%-kal kevesebbet fogyasztott, mint a gyári érték
Lexus LC500 Cabriolet 5.0 V8 Sport Plus Pack: 0,5%-kal kevesebbet fogyasztott
Toyota GR Yaris 1.6 benzin: 4,5%-kal kevesebbet fogyasztott
Suzuki Ignis 1.2 Dualjet Hybrid: 7,5%-kal kevesebbet fogyasztott
Skoda Karoq 1.5 TSI: 9,1%-kal kevesebbet fogyasztott
Honda Civic Type R: 9,2%-kal kevesebbet fogyasztott
Dacia Duster 1.3 TCe 130: 10,1%-kal kevesebbet fogyasztott
Volkswagen Up 1.0 R-Line: 10,5%-kal kevesebbet fogyasztott
Honda CR-V 2.0 i-MMD (hibrid): 12,3%-kal kevesebbet fogyasztott
Ford Ranger 2.0 Diesel: 18,9%-kal kevesebbet fogyasztott
Mi az a WLTP?
A WLTP a korábbi, ún. NEDC-szabványt leváltó új, a valós menetkörülményeket jobban szimuláló, a sebességeket, sőt a különböző kivitelek, felszereltségek eltérő tulajdonságait (így súlyát) is figyelembe vevő új fogyasztásmérési-szabvány. A rövidítés feloldása: Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure – Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása. A WLTP a korábbiaknál tényleg valósabb, de továbbra is „laborízű” eredményeket ad, a valós közúti használati fogyasztási értékek kisebb-nagyobb mértékben általában felülmúlják a gyári adatot. Összeállításunkban az ún. kombinált, azaz az országúti és városi használatot is figyelembe vevő fogyasztási adatokat adjuk meg a gyártóknál elérhető számokkal. Hasznos lehetne a felhasználók saját bevallása szerinti számokkal való összevetés, ugyanakkor mivel sok esetben igen új modellekről van szó – 2020-as, 2021-es változatok –, sajnos egyelőre nem minden esetben áll rendelkezésre hitelesen összevethető adat az etalonnak tekinthető Spritmonitor.de-n. Az egységes fogyasztásmérési szabványok elsődleges célja, legyen az NEDC vagy WLTP, összehasonlíthatóvá tenni a különböző autók fogyasztását egymással. Erre akkor is alkalmasak, ha a közúton adódó, valós fogyasztást nem vagy nem teljesen tükrözik a laborban mért értékek.
Amelyek többet fogyasztanak
Hyundai i20 1.0 T-GDi: 13,7%-kal többet fogyaszt a gyári értéknél
BMW 118i M Sport: 15,2%-kal többet fogyasztott
Ford Focus 2.3 Ecoboost ST: 15,2%-kal többet fogyasztott
Audi Q2 1.5 35 TFSI: 15,6%-kal többet fogyasztott
BMW 3 M340i Touring: 15,7%-kal többet fogyasztott
Audi A3 1.5 35 TFSI: 16%-kal többet fogyasztott
Renault Clio 1.6 Hybrid: 19,6%-kal többet fogyasztott
Ford Fiesta 1.0: 19,9%-kal többet fogyasztott
Suzuki Swace 1.8 Hybrid: 21,6%-kal többet fogyasztott
BMW 420d: 26,4%-kal többet fogyasztott
Nézd a Vezess fogyasztásmérő sorozatát is, a Teletankot!
A legutóbbi részben a Suzuki Vitarát vittük el a normakörünkre, amelyből kiderül, hogy mennyit is fogyaszt valójában.