Talán mindenki látta már ezt a képet valamelyik közösségi oldalon, fórumban. fehér szakállas télapó imitátor áll egy olyan motor mellett, amit könnyen nézhetünk fotós manipulációnak is, annyira durva. Arányai, méretei, a gigantikus hátsó slick gumi mind arra a következtetésre sarkallnak, hogy ez bizony kamu. 

Ha halálközeli élményt akarsz egy V8-as motorba kapaszkodva, keresd ezt a szakállas figurát 1

Nincs olyan veszett őrült, aki ezt működőképes gépként építi meg, és használja is! Biztos egy összecsavarozott kellék, jól kinéző szobor.

Ha halálközeli élményt akarsz egy V8-as motorba kapaszkodva, keresd ezt a szakállas figurát 2

Gyors keresés után viszont kiderül: ez óriási tévedés! Tomas Novak, a keresztmotoros V8-as gépek szülőatyja már négy évtizede épít ilyen gépeket, és egyik durvább, mint a másik. Az ikonikus fotón szereplő darabot egy 1971-es  Can-Am ZL-1 427-es V8-as blokk hajtotta, ami ráadásképp kapott egy kompresszort is. Igazi Hot Rod két keréken, ahol a stílus felülírja a praktikum legalapvetőbb követelményeit.

Nem maga az erő, hanem a veszett konstrukció, ami igazán elképesztő. Ülésként egy apró párna szolgál, közvetlenül a gigantikus hátsó kerék felett pár milliméterrel. Pár éve az Ebay-en tűnt fel, akkor 75 ezer dollárt (22 millió forint) kért érte. 

Ha halálközeli élményt akarsz egy V8-as motorba kapaszkodva, keresd ezt a szakállas figurát 3

De nem ez az egyetlen alkotása, a legújabb, piros szörnyetegben már egy HEMI-blokk dolgozik, a hátsó kerék talán még szélesebb, mint az elődnél.