A Magna a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója, 27 országban vannak jelen, jelenleg 15 800 alkalmazottat foglalkoztatnak. Ez a cég már a nyolcvanas évek végén sem volt kicsi, és akkoriban mertek nagyobbat álmodni, mint a nagy márkák kiszolgálása. 

Elkészítették a Magna-Vehma Torrero nevű sportos szuper-SUV-ot, ami 1988-ban minden tekintetben teljesen eszement ötletnek tűnt. Napjainkban, a Lamborghini Urus és a Bentley Bentayga korát élve inkább tűnik jövőbelátó próbálkozásnak, ami jó harminc évvel megelőzte korát. 

Egy megvalósult őrült ötlet 1988-ból: Magna-Vehma Torrero 1

A Torrero szinte minden komponense a cégcsoporthoz tartozó vállalatoktól ered, a megvalósítást a Vehma végezte. Mondhatni igazi nemzetközi összefogással született meg a Torrero, aminek térhálós acélvázára az Egyesült Államokban gyártották az egyedi kompozit elemeket. Így gyakorlatilag egy használható szobrot, egy futurisztikus tanulmányt alkottak, ami egyszerre volt négyszemélyes sportautó, és emelt hasú szabadidő-autó. 

Egy megvalósult őrült ötlet 1988-ból: Magna-Vehma Torrero 2

Korabeli ellenlábasként csupán a Lamborghini LM002 említhető meg, de a katonásan szögletes olasz terepjáró mellett ez a gép tényleg mintha az űrből érkezett volna. A beltér csak fokozta ezt a hatást, az elforgatható ülések bölénybőr borítást kaptak,  az autóban volt fedélzeti számítógép, navigáció, négy kamera az autó négy sarkában, fax, komoly 12 hangszórós audiorendszer és egy nagy kijelző hátul a hátsó utasok számára.

Egy megvalósult őrült ötlet 1988-ból: Magna-Vehma Torrero 3

Tulajdonképpen egy technikai bemutatót raktak össze, egy guruló demonstrációs eszközt, ami mutatta a cégcsoport fejlett mérnöki képességeit.

Orrában egy 8,1 literes, V8-as Eagle blokk termelt 523 lóerőt, ezzel a teljesítménnyel a 2,2 tonna tömegű Torrero 7 másodperc alatt érte el a százas tempót, és képes volt elérni a 240 km/órás végsebességet is. Végül a terv túl vad volt, hogy életre keljen, de jól mutatta, mire képes egy autóipari beszállító, ha elengedi magát.

A bemutatóhoz készült gyári videót ajánljuk mindenkinek, tömény nyolcvanas évek, szintetikus zenei aláfestés, lézerfények, csak a robotzsaru hiányzik.

Az elkészült egyetlen darabot azóta múzeumban lehet megtekinteni, a Magna központjában, Kanadában.