Híresebb történet aligha létezik a motorsport világában, mint Niki Laudáé. Az 1976-os Formula-1-es nagydíjon óriási balesetet szenvedett pilóta életveszélyes állapotban került kórházba, hetekkel később mégis újra versenyautóba ült. Niki Lauda 1975-ben, első szezonjában lett először világbajnok és az 1976-os címre is esélyes volt, ám végül a hathetes kihagyás és súlyos sérülései miatt elvesztette a címet, csupán egyetlen ponttal maradt le James Hunt mögött.

Lauda ilyennel versenyzett, még a másolat is sokat ér 1

Az 1975-ös szezon nem csak Laudának, de a Ferrarinak is mérföldkő volt a karrierjük során. A valaha volt egyik legjobb versenyautót sikerült összerakniuk, ez volt a 312T, amivel Niki Lauda megnyerte a bajnokságot. A versenyautót a következő években csak finomhangolták, az eredeti konstrukció azonban ikon maradt a Scuderia Ferrarinál is, hát még a rajongók szemében.

Óriási értéket képvisel Lauda eredeti 1975-ös 312-ese, most nem is ez cserél gazdát, hanem egy tűpontos másolat. Ennek megépítéséhez pedig az eredeti autót használták, a pontos méretek, alkatrészek elkészítéséhez háromdimenziósan szkennelték be az eredeti, 1975-ös 312T-t.

Lauda ilyennel versenyzett, még a másolat is sokat ér 21

Lauda ilyennel versenyzett, még a másolat is sokat ér 22

A vázszerkezetet acélból és alumíniumból építették fel, a karosszériát üvegszálas műanyagból készítették az eredeti autóéhoz hasonló, korabeli technológiával. A dekor megvalósításához egy olyan céget kértek fel, amelyik ma is készít Formula-1-es versenyautókra fényezést, de ennél még közelebb mentek az alkotók az eredetiséghez.

A titánból és alumíniumból készült első és hátsó légterelők eredeti darabok. Az 1975-ös szezonból származnak, pótalkatrészekként szerepeltek a Scuderia Ferrari garázsában a futam alatt, de nem használták fel őket. Újragyártották az eredetire megszólalásig hasonlító felniket és GoodYear Avon slick gumikba húzták őket.

Lauda ilyennel versenyzett, még a másolat is sokat ér 23

Kormányműve működik, így gurítható, motorja azonban nincs. Az eredeti 3,0 literes, tizenkét hengeres motorról másolatot készíteni vagyonokba kerülne, eredetit pedig lehetetlen szerezni hozzá. A vevő persze bármit tehet majd a versenyautó másolatába, ha szóra is szeretné bírni, de a 11 500-at forgó V12-esre nem fog hasonlítani semmi. Ez az autó csak kiállítási darab, annak viszont gyönyörű. Jelenleg 18 000 eurót, vagyis közel 7 millió forintot adnának érte, de az aukció még nem ért véget.