A német precizitásra való törekvés óriási szobra is lehetne a Lauster MF60-as. Ránézésre egy guruló mozdony, rakétaszállító szerkezet, vagy valamilyen őrült expedíciós eszköz. Ezek közül a guruló mozdony leírás illik rá a legjobban, mivel hajtása dízel-elektromos volt.
Nevében az MF60 nem titkos kód: Messfahrzeug, vagyis mérőjármű, a hatvan pedig a méretosztályt jelöli, esetünkben hatvan tonnát. Építését a német hadsereg rendelte meg, szerettek volna egy olyan eszközt, amivel a frissen épített tankok képességeit pontosan mérhető számokkal tudják körülírni.
A feladatot a Lauster vállalta, a cégnek már volt gazdagon tapasztalata óriási munkagépek gyártásában, és volt kapcsolatuk a hadsereggel. Az MF60-assal pedig megalkották a kor legnagyobb dízel-elektromos vontatóját. A gép maga 80 tonnát nyomott, de feladattól függően rápakolhattak még pár tonnát, teljes hossza 15,4 méter, szélessége 3,6 méter, magassága 4,2 méter volt.
Hajtásáról két tízhengeres Leopard-1-es blokk gondoskodott négy villanymotor társaságában, a belső égésű motorok teljesítménye 1850 lóerő volt. A villanymotorok előnye volt a húzóerő könnyű szabályozhatósága, a fedélzeti mérőműszerek pedig külön dízel generátort kaptak, 166 lóerővel.
A gép erejét jól szemlélteti maximális vonóereje, ami elérte a 600 kilonewtont, a MÁV szolgálatában álló M62-es mozdonyok indító vonóereje 370 kN volt.
Maximális sebessége méretei ellenére őrült száguldásnak tűnik, ugyanis elérhette a 70 km/órát is, ráadásul mindezt bármilyen irányban a villanymotoros hajtásnak hála. Mivel minden tengelye kormányozható volt, így a fordulással sem volt gond. Mindent összevetve a németek megcsinálták a tökéletes szárazföldi mozdonyt, amivel katonai lánctalpasokat rángattak jobbra-balra, termeltek egy csomó adatot közben, és minderre elköltöttek 2,5 millió nyugatnémet márkát.