Nemrég tűnt fel egy tűzkáros Bugatti Chiron a Copart nevű aukciós oldalon, ahol úgy hirdetik az autót, hogy tűz rongálta meg a szupersportautót, de ez „csupán” esztétikai hibákat eredményezett, a Bugatti a mai napig működőképes.
Ebben a formában 345 ezer dollárért kínálják a Chiront (106 millió forint), amely ha azt nézzük, hogy egy ilyen autó ára 3 millió dollár körül mozog (közel 1 milliárd forint), ahhoz képest tényleg aprópénz. Igaz, a felújításra tuti rá kell még dobni pár száz milliót.
A Bugatti Chiron 8,0 literes W16-os turbómotorjának adatai sokaknak már ismerősek: 1500 lóerőt és 1600 Nm-t kapunk, a fordulatszám-határoló 6900/percnél avatkozik közbe. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 2,5 másodperc alatt gyorsul. Több hűtő van benne, mint a sarki italboltban: összesen 10 darab hőcserélővel fűti a külvilágot, vízpumpája percenként 800 liternyi vizet küld át a rendszeren.
2005-ben mutatták be a tizenhat hengeres, négy turbóval lélegeztetett, nyolcliteres Bugatti Veyron EB 16.4-et, ami 1001 lóerőt eresztett az aszfaltra. Ehhez a teljesítményhez 23,5 literes fogyasztás párosult 100 kilométeren. Nem kevés, ezért joggal gondolhatnánk, hogy az utódja, az 1500 lóerős Bugatti Chiron bizony ennek majdnem a dupláját fogyasztja, de nem. A technika annyit fejlődött a két modell között eltelt időben, hogy a Chiron 21,3 liter benzinnel is beéri száz kilométeren. Legalábbis az EPA (Environmental Protection Agency, az USA szövetségi környezetvédelmi hatósága) mérései szerint. Ez a vegyes fogyasztás, autópályán, egyenletes tempóban elég neki 16,8 liter prémiumminőségű üzemanyag.
Szeretnéd tudni, hogy mennyibe kerül valójában egy Bugatti Chiron fenntartása? Jobb ha leülsz!
A leghúzósabb adat azonban mégis az, hogy a Chiron motorja percenként 60 ezer liter levegőt fogyaszt. A gázpedált a padlóig nyomva az autó 100 literes tankja 9 perc alatt fogy ki teljesen. Ez három perccel rövidebb idő, mint amennyi a Veyronnak kellett a tank kiszárításához.
Elméletben 420 km/órás sebességet is el lehet vele érni, de alapesetben “csupán” 380-nal tud menni, itt leszabályoz az elektronika. Ha ez nem lenne elég, egy varázskulccsal kiiktatható a korlátozás, de ehhez spéci, nagy odafigyeléssel centrírozott kerekekre van szükség. Sebességmérője biztos, ami biztos alapon 500-ig van skálázva.