A Dacia Logan messze nem a dinamizmusáról híres típus, a legerősebb benzines, az 1,6 literes, 16 szelepes szívómotor sem tudott többet 105 lóerőnél és 148 Nm nyomatéknál. A gyári kínálatból maximum a dízeleket lehet piszkálni, de az 1.5 dCi sem az a blokk, amit egy jól átírt motorvezérlő programmal túlzottan fel lehetne hergelni a gyári 86 lóerőről. 

Mégis egy romániai autórajongó ezt a számára hazai típust választotta egy egész komoly projekthez. Kidobta a gyári hajtásláncot, és helyére a Volkswagen 1,8 literes turbós négyhengerese került, összkerékhajtással, kézi váltóval. Az építésről nincs részletes infó, de az látszik, hogy a futómű, és a fékek sem maradtak érintetlenek.

Őrültség is lett volna meghagyni a gyári rendszert, mivel a feltöltött motorból sikerült 450 lóerőt és 500 Nm nyomatékot kicsiholni. Mindez az 1,1 tonnás tömeghez társulva brutális menetdinamikát eredményezhet, amit most bárki élvezhet, aki kifizeti a 11 ezer eurós (3,95 millió forint) vételárat.

Komoly meglepetés rejlik ennek az átlagosnak tűnő Daciának az orrában 1 Komoly meglepetés rejlik ennek az átlagosnak tűnő Daciának az orrában 2 Komoly meglepetés rejlik ennek az átlagosnak tűnő Daciának az orrában 3