Bő tizenhat évvel ezelőtt más szelek fújtak az autóiparban. Fénykorát élte a dízelmotor, a bődületes nyomatékot alacsony fogyasztással párosító konstrukció uralta az európai piacot, akkor még ez egy éles pengének tűnt a kibocsátás csökkentésére vívott harcban. 

Ekkor még a Volkswagen sem a teljes elektromos hajtásban látta a jövőt, sokkal inkább a kifinomult dízelekben. Ezt mutatta a képeken is látható, 2005-ben a Tokiói Autószalonon bemutatott EcoRacer koncepció. 

A forma még ma is frissnek hat, nem véletlenül nincs rajta egy sem a korabeli Volkswagen típusok jellemvonásaiból. 136 lóerős, turbódízel motorja középre került, az utasülések mögé. Ennyi erő is elég volt a pillekönnyű 850 kilogrammos EcoRacernek, hogy 6,3 másodperc alatt érje el a százas tempót, végsebessége pedig 230 km/óra volt. Ezen adatok mellé egészen hihetetlen fogyasztás társul, a gazdaságos sportgép állítólag beérte 3,4 liter gázolajjal száz kilométerenként.

Egy menő koncepció a korból, amikor még rajongott a világ a dízelekért 1 Egy menő koncepció a korból, amikor még rajongott a világ a dízelekért 2 Egy menő koncepció a korból, amikor még rajongott a világ a dízelekért 3 Egy menő koncepció a korból, amikor még rajongott a világ a dízelekért 4 Egy menő koncepció a korból, amikor még rajongott a világ a dízelekért 5 Egy menő koncepció a korból, amikor még rajongott a világ a dízelekért 6 Egy menő koncepció a korból, amikor még rajongott a világ a dízelekért 7 Egy menő koncepció a korból, amikor még rajongott a világ a dízelekért 8