Manapság az idő piszok gyorsan telik, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy a Ferrari első hipersportautója idén már 8 éves. A LaFerrarit 2013 és 2016 között gyártotta a maranellói alakulat. Összesen 499 készült a vásárlók számára, az 500. példányt árverésre bocsátották, a befolyt összeget pedig a 2016-os olaszországi földrengés okozta károk helyreállítására ajánlották fel.
Manapság ha valaki vásárolni szeretne egyet ebből a különleges autóból, akkor a legnagyobb esélye akkor van, ha nagy aukciósportálok árveréseit böngészi. Ilyen például a RM Sotheby’s is, akik nemsokára egy teljesen egyedi színösszeállításban készült LaFerrarit küldenek „kalapács alá”.
Az autó színe a Vinaccia fantázianevet kapta, az utastér pedig Pelle Chiodi Di Garofano kombinációban pompázik, ez magyarul annyit tesz: szegfűszeg. Az autót egy svájci Ferrari-kereskedés tulajdonosa, Niki Hasler rendelte még 2016-ban (aki mellesleg autógyűjtő is), amellyel leginkább leendő Ferrari-ügyfeleket „furikázott”. Mindössze 918 mérföldet tettek meg vele, durván 1500 kilométert.
Az aukciósház 3 – 3,5 millióra becsüli az egyedi Ferrari árát, amely átszámítva 1 milliárd forint környékén van.
A LaFerrari ülései mögött V12-es motor található, amely villanymotorral alkot hibrid rendszert. A benzinmotor 800 lóerőt, a villanymotor további 163-at bocsát a vezető rendelkezésére. Végsebessége 350 km/óra feletti, kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul nulláról százra, de a kétszázhoz is csak 7,1 másodperc kell. Maximális nyomatéka 700 Nm, az erőátvitelről hétfokozatú, dupla kuplungos váltó gondoskodik. A lassításban elöl 398, hátul 380 mm-es karbon féktárcsák segédkeznek.