1964 és 1991 között 2,8 millió 601-es Trabant gördült le a gyártósorról, és többségük kétütemű motorral szerelt változat volt. A 600 köbcentis erőforrás 26 lóerős teljesítményre és 110 kilométer/órás végsebességre volt képes, azt pedig akkor még senki nem gondolta, hogy létezik majd olyan örült, aki egy 570 lóerős motort szerel bele.

Ormótlan kis kék Trabant 570 lóerővel, rendszámmal, közúton 1

Az egyedi Trabantot a lengyel BZYQ Garage építette még 2016-ban. A gépháztető alá egy tuningolt Saab B204L turbómotor került, amely 570 lóerőre és 640 Nm nyomatékra képes, a töltőnyomás 1,9 bar. A motor hatfokozatú kéziváltó segítségével viszi át az erőt mind a négy kerékre. Az utastérbe természetesen bukócsövek kerültek, a felfüggesztés és a futómű néhány sarkalatos eleme pedig egy Porsche 944-ből származik. Mivel a Saab motor nem fért el a Trabi orrában, ezért meg kellett nyújtani a karosszériát.