1964 és 1991 között 2,8 millió 601-es Trabant gördült le a gyártósorról, és többségük kétütemű motorral szerelt változat volt. A 600 köbcentis erőforrás 26 lóerős teljesítményre és 110 kilométer/órás végsebességre volt képes, azt pedig akkor még senki nem gondolta, hogy létezik majd olyan örült, aki egy 570 lóerős motort szerel bele.
Az egyedi Trabantot a lengyel BZYQ Garage építette még 2016-ban. A gépháztető alá egy tuningolt Saab B204L turbómotor került, amely 570 lóerőre és 640 Nm nyomatékra képes, a töltőnyomás 1,9 bar. A motor hatfokozatú kéziváltó segítségével viszi át az erőt mind a négy kerékre. Az utastérbe természetesen bukócsövek kerültek, a felfüggesztés és a futómű néhány sarkalatos eleme pedig egy Porsche 944-ből származik. Mivel a Saab motor nem fért el a Trabi orrában, ezért meg kellett nyújtani a karosszériát.