A Honda Civic FN2 Type-R kétliteres, négyhengeres szívómotorja egy mérnöki műremek. Ekkora literteljesítménnyel, és ilyen lelkes gázreakcióval kevés blokk büszkélkedhet. Úgy tervezték, hogy pont a leszabályozás közelében érjen csúcsra a teljesítmény, maximum nyolcezret pörög, a 201 lóerő pedig 7800-as fordulaton jelentkezik. Tehát nincs üresjárat, a 6800-as fordulaton jelentkező 198 Nm nyomatékot látva viszont csóválják a fejüket a turbós, nagyobb lökettérfogatú motorral szerelt autók tulajdonosai.

Mi a megoldás? Ez a blokk is bírja a feltöltést, és aki átépítésre adja a fejét, annak csak az anyagiak szabnak határt. Egy angliai tulaj számára épp rendelkezésre állt a tetemes összeg, így a helyi egyik legjobb műhelyben, a TDI Northnál vállalták a melót.

Ez a 788 lóerős Honda Civic már nem a fűnyíró kategória 1

Nem végeztek félmunkát, a blokk kapott egy Pulsar GTX3072R turbófeltöltőt, egyedi üzemanyagrendszert, motorvezérlőt, titánszelepeket. Az autó három programmal használható, beállítástól függően lehet 500, 600, illetve 788 lóerős. 

Természetesen megerősített kuplungot, váltót kapott, a teljesítményt pedig egy Wavetrac márkájú önzáró differenciálmű próbálja az első kerekekre juttatni. Kerekei 17 colosak, Advan AD08R típusú gumikkal, a megállásról pedig 330 milliméteres tárcsafékek gondoskodnak elöl. 

A legszebb az egészben, hogy a tulaj már megunta az elöl füstölő gumikat, és eladja Európa egyik legerősebb Hondáját, a 173 ezret futott autót, az éppen bejáratós, alig ezer kilométert megtett új motorral 7,7 millióért lehet leütni az eBay oldalán.

Ez a 788 lóerős Honda Civic már nem a fűnyíró kategória 2 Ez a 788 lóerős Honda Civic már nem a fűnyíró kategória 3 Ez a 788 lóerős Honda Civic már nem a fűnyíró kategória 4 Ez a 788 lóerős Honda Civic már nem a fűnyíró kategória 5