Nyáron Szörényi András kollégánk találkozott egy legendás, újjászületett Porsche 962C-vel, akkor részletesebben körül is járta a Vezess, mi teszi azzá a típust, ami.

Mondani sem kell, hogy ilyennel valóban nem találkozunk minden utcasarkon, ettől függetlenül elvétve előfordul. Éppen ezért fájó összetörve látni egy 962C-t, márpedig most újabbra vár egy hosszú, költséges szerviz, miután nemrégiben Spa-Francorchamps-ban baleseteztek vele egy rendezvényen. 

Ahogy a fenti videón is látható, a baleset igencsak szokatlan helyen történt, a Buszmegálló-sikán után, már a célegyenesben csúszott meg a sofőr, akinek egyenes út vezetett a gumifalba, amint elveszített uralmát az ikonikus sportautó felett. A kár 1,2 millió dollár, átszámítva 375 millió forint.

A legfőbb, hogy az ismeretlen sofőr megúszta sérülés nélkül a kellemetlen találkozó a gumifallal, azonban ugyanez nem mondható el az autóról. Sérült a hátulja is, míg az eleje szinte teljesen megsemmisült az ütközés hatására, még az egyik ajtó is kiszakadt.

Helyi beszámolók szerint pont a balesetet megelőzően rúgott be az ikerturbós boxermotor, de hivatalos forrásból még nem erősítették meg az incidens körülményeit. Minekutána a Porsche 962C 1984-ben debütált, felváltva a stuttgartiak 356-osát, vezetni még olyan segédeszközök nélkül kell, mint például a kipörgésgátló vagy a menetstabilizátor.

Biztonság szempontjából is jóval el van maradva napjaink versenyautóitól: Stefan Bellof 1985-ben szintén Spában, egy 962C elődjével, a 956B-vel szenvedett halálos balesetet, igaz, egy jóval veszélyesebb szakaszon, az épp átalakítás alatt lévő Eau-Rouge-ban.