Az, hogy kinek mi teszik, az mindig is ízlés kérdése, de a praktikusság és használhatóság már más dolog, azt azért elég logikus érvek mentén alá lehet támasztani. Egy amerikai, autós szakportál pedig pontosan így választotta ki napjaink tíz legszebb, és egyben leghasználhatóbb, új autóját.
33 autóból választották ki az alábbi tízet, de ezen belül már sorrendet nem állítottak fel, hiszen nem lehet igazságosan összehasonlítani például a Bentley Bentayga utasterét egy Honda Civic belsejével.
Bentley Bentayga Speed – 300 felett is száguldhat a Bentley 2,5 tonnás luxus szabadidő-autója, a 635 lóerős Bentayga Speed. Túlnő az 5,1 méteren és 2508 kg-ot nyom, szóval baromi súlyos jelenség. Mindennek ellenére ez a világ leggyorsabb szabadidő-autója 306 km/órás végsebességével.
Ford F-150 – A legfiatalabb F-150 utastérében új színek és anyagok debütáltak, a funkcionalitást olyan megoldásokkal javították, mint az opciós kosztaszító üléskárpit vagy a kétfedeles kesztyűtartó. A központi érintőképernyő 8 vagy 12 colos, utóbbi osztható, így egyszerre két funkciót tud kiszolgálni. A 12 colos digitális műszeregység feláras extra. Kérhető három első üléssel is; ilyenkor a sebességváltó programválasztó karja a kormányoszlopra kerül. Az utastérben elrejthető íróasztal, csaknem teljesen vízszintesbe fektethető ülések, a hátsó üléssor alatti, kulccsal zárható rekesz segíti a munkavégzést és a pihenést.
GMC Yukon Denali XL – A Denali kivitel, azon belül is az XL a GMC terepjárók csúcsát képviseli. Műszakilag a Chevrolet Tahoe/Suburban testvéréről van szó, itt azonban sokkal több a szériatartozék és az elérhető extrák tömkelege. A GMC esetén alapfelszerelés a légrugózás, extraként kérhető az első ülések közötti, de gombnyomásra hátracsúszó tárolókonzol, amely alatt akkora fiók van, hogy egy komplett hátizsák belefér. Az alapmotor az 5,3 literes V8-as (360 LE/519 Nm), de kérhető a 6,2 literes V8-as motorral is (426 LE/623 Nm).
Ford Mustang Mach-E – 10,2 hüvelyk a digitális műszeregység képernyőátlója. A postaláda-formátumú kijelzőn töltés közben az ajtót kinyitva nem a maradék töltési idő és a hatótáv jelenik meg, hanem tartalomszegény, de annál hosszabb animációk futnak rajta. Ezt leszámítva jól átlátható felület. OLVASD EL TESZTÜNKET!
Honda Civic – A Honda állítólag még játékosabbra, élvezetesebbre hangolta az új Civic futóművét, a motorok teljesítményét fel, fogyasztását lefelé tolták, és a digitális tartalom is gazdagodik: most először kap például digitális műszeregységet a Civic. Érdekes kontraszt, hogy ezzel párhuzamosan itt is több generációt visszalép a modell, ami azonban egyáltalán nem biztos, hogy hiba: az egyszerűbb elrendezés, az összetettség hiánya csökkenti a figyelemelterelés kockázatát. Az érintőképernyő 9 colos.
Hyundai Tucson – A műszerfal középső szintjének szövetborítása, az ajtókra nemes ívvel ráforduló, selyemfényű és fémhatású felületek a jó összeszerelési minőséggel több mint meggyőző elegyet adnak. OLVASD EL TESZTÜNKET!
Jeep Grand Cherokee L – Vadonatúj műszerfal, valódi fabetétek, az ülések akár a második sorban is klimatizálhatók, de masszázs funkció csak előre kérhető. A klímaberendezés akár négyzónás, a második és harmadik üléssori légbeömlők nagyobbak lettek, és a tetőről a tetőoszlopokra költöztek. A második sori középkonzol tárolóüreget és pohártartókat rejt, ha pedig fedelét előrehajtjuk, teljesen sík padlót alakíthatunk ki az ülések lehajtásával. Magától értetődő, hogy a Grand Cherokee L az FCA csoport összes rendelkezésre álló vezetőtámogató technológiáját megkapta, az éjjel látó berendezéstől a 2. szintű autonóm vezetési funkcióig. Újdonság a hátsó üléssorokat felülről mutató, éjjel is használható utasfigyelő kamera, a kamera alapú visszapillantó tükör és a digitális műszeregység. Az audiorendszerek kínálatának csúcsán a 19 hangszórós, 950 wattos egység áll.
Mercedes-Benz S-osztály – Élettérnek joggal lehetne nevezni az S-osztály hatalmas bendőjét. Nem is azért, mert épp csak konyha nincs a budapesti garzonlakás alapterületű limuzinban, hanem épp a beltér szolgáltatásai és kiszolgálása miatt. OLVASD EL TESZTÜNKET!
Mitsubishi Outlander – Az aktuális Outlandert elsősorban plug-in hibrid hajtáslánca tette a piac izgalmas tagjává: jelenleg ez Európa legkeresettebb konnektoros hibrid típusa, 2020 első tíz hónapjában 22 262 darabot vásároltak belőle a kontinensen. Ez elvileg arra kellene, hogy sarkallja a gyártót, hogy a következő szériát is felszerelje plug-in hibrid hajtáslánccal, de mivel a márka kivonulófélben van Európából, semmi biztosat nem lehet mondani ezzel kapcsolatban.
Land Rover Defender V8 – Az utastérben speciális, betétes bőrülések, Alcantara kormánykerék és krómozott váltófülek teremtenek fenyegetően elegáns hangulatot, a légzsák fedele bőrözött, és az utas előtt húzódó kapaszkodót is feketére festették. Az eddigi 10 colos képernyő helyett mostantól 11,4 colos is kérhető. A nagyobb érintőpanel ívelt felületén egyszerűsített menürendszeren keresztül férhetünk hozzá a funkciókhoz, például a navigációs rendszerhez, amely megújult, intelligens funkciókkal (pl. csendben marad, ha észleli, hogy szokásos útvonalon haladunk, de közben mégis csak figyeli a forgalmat, és szól, ha torlódás van) segíti az autózást. Ezt a rendszert nem csak a V8-as kapja meg.
Ebből a listából neked melyik utastér tetszik legjobban?
Bentley Bentayga Speed
19% (266)
Ford Mustang Mach-E
2% (24)
GMC Yukon Denali XL
3% (44)
Jeep Grand Cherokee L
6% (84)
Land Rover Defender
5% (66)
Mercedes-Benz S-Class
33% (454)
Mitsubishi Outlander
4% (61)