A fotókon nem egy frissen épített E46 M3 versenyautó szerepel, ez egy 2001-ben készült autó, ami sokkal különlegesebb annál, mint arra első körben számítanánk. Már csak állapota miatt is csodálatra méltó, a matricák, feliratok nélkül pedig különleges látvány.
A gyári M3 GTR versenyautóhoz képest pedig tartogat néhány érdekes, lényegi különbséget. A BMW észak-amerikai képviselete vette kezelésbe a gyári versenyautót 2001-ben, egy ütőképes autót akartak, mellyel kimondottan egy versenysorozatban, a Rolex Sports Car Seriesben álltak volna rajthoz.
Öt autót terveztek legyártatni a Milner’s Prototype Technology Grouppal, ebből háromban az E46 M3 S54-es soros hathengeres motorja szerepelt 3,4 literes hengerűrtartalommal, az utolsó kettőt viszont más motorral építették meg. Mivel Porschék ellen kellett egy fegyver és a Rolex sorozatban nem volt megkötve, milyen motor lehet az autóban, nagyobbat tettek a sorhatos helyére.
Egyenesen az E39 M5 4,9 literes V8-as motorját vették le a polcról és építették bele az E46 GTR karosszériába. A 004-es és a 005-ös sorozatszámú autó készült el így, ez a példány az utóbbi. Hengerenkénti pillangószelepeket kapott és dupla soros vezérműláncot, kovácsolt főtengelyt és félig szárazkarteres kenési rendszert.
Végül a Rolex sorozatán kívül is rajthoz álltak vele, 2001-ben a 3 órás futamon, 2002-ben pedig a 24 óráson Daytonában, 2003-ban pedig a Bathurst 24 óráson is, ezt azonban defekt miatt nem tudta befejezni. Ez volt az utolsó versenye, lecsupaszították, helyreállították, és azóta egy magángyűjtemény része. Most Ausztráliában árulják, de azt nem tették közzé, mennyit is szeretnének kapni érte.