Összesen 14 vízimentő dolgozott a 12 órán át tartó kiemelésen annak érdekében, hogy minél jobb állapotban tudják visszaadni a hajót a tulajdonosának. Egy elsüllyedt hajó kiemelése minden esetben izgalmas és nagyon összetett feladat, a mentés megtervezésétől a kivitelezésig, írja a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálata.
A 25 láb hosszú (7 méter) vitorláshajó legénysége a közelben hajózók, a rendezők motoroshajója, illetve mentőhajók segítségével épségben partra jutott, miután felborult az október második hétvégéjén rendezett versenyen. A vitorlás azonban elsüllyedt, és az időjárás miatt csak napokkal később tudták elkezdeni a kiemelését.
A hajó kiemelésének központi művelete, hogy nagy méretű, mintegy 1 tonna emelőerővel bíró ballonokat rögzítettek a hajótesthez, a tőkesúly elé és mögé. A ballonokat erre a célra készült hevederekkel rögzítették búvárok a hajóhoz. Ezt a feladatot nagyon precízen kell elvégezni, hiszen ha lecsúsznak az emelés során, megsérülhet a hajó, és az eszközök is, arról nem is beszélve, hogy még hosszabbra nyúlik a mentés. Négy búvár dolgozott a ballonok rögzítésén. Ez nem könnyű feladat, hiszen mindössze 10 Celsius-fokos volt a víz, illetve a Balatonban olyan sötét van, hogy az orráig sem lát a víz alatt az ember, emelte ki a mentést végző szervezet szakportálja.
Ezen kívül ebben az esetben meg kellett küzdeni az iszappal is, mely vízvonalig ölelte körül a hajót. Ez nagy koncentrációt igénylő és egyben nagyon izgalmas technikai feladat.
Összesen hat ballont rögzítettek, melyeket a mentésirányító hajón elhelyezett palackokból, csöveken keresztül töltöttek meg fokozatosan levegővel, végül ez a nagyjából 8000 liter levegő dobta fel a hajót a víz felszínére.