Az Audinál már minden az elektromos átállásról szól, de azért csendben, a színfalak mögött készítenek még vérbő benzines modelleket. Az Audi RS3-ast szerencsére meghagyták csak benzinnel működő, brutális kompakt szedánnak, ami hozza azt a hangélményt, amit egy öthengeres Auditól elvárunk.
Győrben készülő motorja 400 lóerőre képes 5600-7000 fordulatszám között és 500 Nm nyomatékra 2250-6000 között. Ezzel nem a legerősebb a mezőnyben, az AMG A45 S és CLA 45 S 421 lóerővel még mindig felülkerekedik, az Audi RS 3 Sportback és Sedan mégis gyorsabb nála.
Csúcssebessége alapesetben 250 km/h-ban korlátozott, de felárért 280, vagy RS Dynamic csomaggal 290 km/h-ra is engedik, amivel szintén gyorsabb az AMG modelleknél. Gyári gyorsulása a hétfokozatú, modellspecifikus dupla kuplungos váltóval 3,8 másodperc, de a videó tanulsága szerint 3,1 másodperc alatt is tudja ezt a mutatványt.
Az új fejlesztésű nyomatékmegosztó rendszerrel és adaptív RS sportfelfüggesztéssel szerelt, új generációs Audi RS 3 immár hivatalosan is minden idők leggyorsabb alsó-középkategóriás típusa: a 2,5 literes, soros öthengeres motorral szerelt modell 7 perc 40,748 másodperc alatt tett meg egy teljes kört a Nordschleifén.