A koronavírus-járvány 2020. eleji elindulásával a világ számos gyára vette vissza a termelést, ideértve a félvezető-, csipgyártáshoz közvetlenül kapcsolódó üzemeket, valamint a termékeiket felhasználó egyéb iparágak szereplőit is.
A globális autóipar – visszatekintve a helyzetet rosszul felmérve – 2020-ban „előrelátóan” visszamondta, vagy jelentősen csökkentette rendeléseit, miközben a lezárások, az otthoni munkára való átállás miatt a számítógépek és általában a számítástechnikai eszközök, azaz az okostelefonok, valamint játékkonzoljaik új generációs modelljeit épp bevezető gyártók részéről megugrott a kereslet.
Ez az egyik fő oka az autóipar jelenlegi válságának, de azért vannak mélyebben gyökerező problémák is. Erre mutat rá egy Amerikából érkezett hír. A General Motors termel, Flint, Michigan és Fort Wayne összeszerelő üzeme dolgozik, csak épp chip nincs az autók végleges befejezésére. Ezért az összerakott típusokat tárolni kell valahol, és az amerikai gyártó nem talált jobb helyet, mint a Kokomo üzem végtelennek tűnő aszfaltozott parkolója.
A kokomói egység ugyanis 2017-ig félvezetőket, microchipeket gyártott, ekkor a magas költségekre hivatkozva bezárták a gyárat. 2020-ban a pandémia kitörése idején pedig rohamléptekkel élesztették újra a helyet, és állították át a lélegeztetőgép-gyártásra.
Jelenleg is ezeket állítják itt elő, az autók pedig egyre csak gyűlnek az udvaron, és ez a helyzet szakértők szerint egy éven belül nem fog javulni, tehát jó ideig itt fog porosodni egy komplett, majdnem kész autóflotta.