Minden országnak megvannak a maga jellegzetes taxijai. Dél-Afrikában ez a Toyota Quantum, amely más piacokon Hiace néven fut; ennek megfelelően unalomig ismert, feltűnésmentes jármű. Kivéve ezt az egy példányát, amelynek tulajdonosa egy véget nem érő átalakítási folyamatot görget maga előtt már évek óta.
A 2,7 literes, 158 lóerős benzinmotort eredetileg csak egy turbóval szerette volna felszerelni. Aztán szembejött vele egy optikai tuningkitt, amely Lamborghini stílusú szörnnyé varázsolja a szürke Quantumot.
Megveszi, felcsavarozza és boldog – százból százan beérték volna ennyivel. Hősünk viszont úgy döntött, egy Lambo-optikás furgonba sovány a sornégyes turbómotor. Legyen inkább hat – de nem is, még inkább tizenkét hengeres! És középmotoros!
James Redelinghuysnak ezen a ponton kellett volna inkább felgyújtania az autót, de ő belevágott a projektbe. Lyukat vágott a padlóba, majd beleillesztett egy 1GZ-FE blokkot – igen, ez az előző Toyota Century motorja. Aztán rájött, hogy nem bírja el a karosszéria a hajtásláncot. Hogy nem kapni készen olyan rövid, de erős kardántengelyt, ami hátra vinné a hajtást. Hogy hiába az igényes, épített futómű, ha lágy a karosszéria, és elcsavarodik gázadásra. Hogy más Toyota blokkokkal (pl. 2JZ sorhatos) ellentétben az 1GZ-FE mégsem viseli olyan jól, ha soronként egy-egy turbót akasztanak rá, valamint Porsche-befecskendezőkre bízzák az üzemanyag ellátását…
Két besült motorral és több hónapnyi pokoli szívással később még mindig nincs készen a 600 lóerősre tervezett verseny-furgon, pedig kapott méregdrága fényezést, Sparco versenyülést, digitális műszeregységet…
… és ezen a ponton James Redelinghuysnak elege lett a projektből és/vagy elfogyott a pénze, úgyhogy elkezdte azt árulni, potom 26 millió forintnak megfelelő randért. Hogy lesz-e, aki megvegye ennyiért a kocsit, és ha igen, milyen irányban folytatja az őrült átépítés, nem tudjuk. Ha kiderül, megírjuk.