20 482 darab készült belőle, és amikor megjelent, nem volt a BMW M5-ösnél gyorsabb limuzin a Földön. Az E39-es szériára épülő sportszedánban minden megvolt, amit a mai autózásból hiányolunk. Motorja kellően erős, de nem kezelhetetlen vadállat, az S62-es V8-as 4,9 literes és 6600-as fordulaton 400 lóerő jön ki belőle. 500 Nm nyomatékát 3800-as fordulattól adja le, a motorhoz pedig a Getrag 420G nevű hatgangos kézi váltót párosították, ami az 540i-ben is található, csak a kuplungot igazították a nagyobb nyomatékhoz.
1,8 tonnát nyom és kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, még ma is élmény vele minden kilométer. Pont abban a korban van, amikor a megkímélt darabok ára már az egekben, de akad bőven lelakott példány.
Ezért látni egy karcos, teljesen átlagos darab tökéletesre pofozását igazi léleksimogató élmény a márka rajongói számára. Ezt a gépet pedig olyan szinten kitakarították, hogy kár lenne bogarakkal, kövekkel tönkretenni a fényezést. Még a padlólemez és a futómű is teljesen le lett pucolva, a szárazjeges takarítással szinte szürreális tisztaságot értek el.