Jellemzően valamennyi autóval elvégzik a jávorszarvastesztet, felmérve, hogyan reagál arra az autó, ha egy nagyjából 65-75 km/órás sebességnél hirtelen kitérő mozdulatot tesz vele a sofőr. Kvázi így szimulálják azt, mintha valóban egy, hirtelen az útra tévedő jávorszarvast kellene kikerülni.

A km77.com ezúttal egy nem teljesen hétköznapi kinézetű, mégis átlagos családi egyterűt citált a pályára. Sosem szánták izomautónak a Renault Avantime-ot, a jávorszarvasteszten sem váltotta meg különösebben a világot.

Avantime: Elavult, elfuserált?

Nem véletlen, hogy korábbi anyagaink között ritkán lehet találkozni a Renault Avantime nevével. Szörényi András kollégánk picivel több mint 14 éve összeállított egy listát, amin nem tűnik úgy, hogy dicsőség lenne szerepelni, a franciák kupéba oltott egyterűje mégis ott virít rajta.

Mindössze két évet élt az Avantime, aminek leginkább azt lehetne felróni, hogy elavult alapokra, az 1994-es Espace padlólemezére épült, emellett akkoriban már a koncepció és a forma felett is eljárt az idő. Csupán 8557 darab készült a „tiszavirág életű” modellből.

Álló helyzetben is megragadja a tekintetet, de mozgás közben is ugyanazt az érzést váltja ki. Elsőre 69 km/órával tudott hiba nélkül keresztülszlalomozni az akadályokon, másodjára azonban, amikor már 71 km/órás sebességgel próbálkozott, odébb pöckölte az egyik bóját.

Harmadjára viszont már olyan eredményeket szállított, ami egészen meglepő: 73 km/órával is sikeresen vette az akadályokat az Avantime, főleg, ha ahhoz viszonyítunk, hogy a Porsche Taycan Cross Turismo ennél csak 1, azaz egy km/órával gyorsabbra volt képes – állapította meg a Carscoops.

Annak idején a Vezess is kipróbálta a fura külsejű Renault-t: