Némi várakozást követően idén nyáron mutatkozott be a Rimac első modellje, az eredetileg C_Two néven megismert Nevera. Alig féléves tehát a horvát gyártó története, máris nagy babérokra tört: időközben Mate Rimac a Bugatti irányítását is átvette, ami a két autógyártó összebútorozását eredményezte.

Közúton még nem igazán találkozni a Neverával, egyelőre a tesztfázis végén járnak vele. Ahhoz azonban át kell esnie egy törésteszten, hogy pontot tehessenek a folyamat végére, és megkaphassa a homologizációját a modell. Erre a célra nem is akármelyik darabot jelölték ki: azt, amelyikkel a potenciális vevőket autóztatták és az újságírók vezetéspróbái zajlottak.

Mate Rimac ezért úgy döntött, hogy mielőtt még összetörnék az egyik autóját, számára idegen terepre viszi, így az elektromos szuperautó egy Zágráb közeli erdőben, sárdagasztás közben is bizonyíthatott. Ennek ellenére bízik abban, hogy leendő vevői nem követik majd a példáját.

a videó a hirdetés után indul

 

Négy villanymotort kap az első Rimac, amik összesen 1914 lóerőt adnak, a maximális nyomaték pedig 2360 Nm. A végsebesség 412 km/óra, álló helyzetből 1,85 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára (60 mérföld/órára). Egyetlen töltéssel 550 km-t képes megtenni (a WLTP-szabányok alapján).

Mindössze 150 darab készül majd a Neverából, egy példányért kétmillió eurót kérnek el, ami mostani árfolyamon közel 728 millió forintnak felel meg. Ezért az összegért viszont minden egyes darabot személyesen Mate Rimac tesztel, sőt, az átadásnál szignózza is az autóit.