Hol kezdődött ez az egész? A hűtőrácsok duzzadása? Talán az Audit okolhatjuk mindenért, amikor 2004-ben a C6-os kódjelű A6-os generációval megalkották az első single frame hűtőrácsot. Ekkoriban puffadtak meg a gyalogosokra vigyázó autók orrai, és a nagy, íves felület adta magát a lökhárító eltüntetésére.
Az ötletgazda az Alfa Romeótól érkező Walter Da Silva volt, aki már csinált valami hasonlót a 156/147 modellekkel, de a tipikus Alfa-pajzs sokkal visszafogottabb volt. A következő években többé-kevésbé minden prémium autógyártó próbálkozott az arcnövesztéssel, a Lexus-orrain Predátor-grimasz jelent meg, a Mercedes rácsai is csak egyre nőttek, de az utóbbi időben a BMW-nél volt a legszembetűnőbb a változás.
Úgy duzzadtak a nagyobb bajor modellek veséi, mint a szteroidot habzsoló felhőemberek izmai, az európai autórajongó pedig értetlenül nézte a folyamatot. Vajon miért kell túllicitálni az Audit? Miért kell komikusan gigantikus bálnaszáj egy hetes BMW orrára?
A választ talán a kínai belpiacos autók adják meg, amelyek még komolyabb rácsozattal riogatnak. A folyamat nem ma indult, már a 2010-es évek elején a gazdagság jeleként kezdték értelmezni a nagy, krómozott rácsozatokat, ahogy a hátsó bőséges lábteret is. Erre szemérmetlenül ráálltak a helyi gyártók, és olyan autók születtek, mint a Trumpchi M8 Master:
Mivel egy kisbusz frontrésze eleve nagy, erre lehet a legnagyobb rácsot ráapplikálni, ugye van benne logika?
Hasonló vonalon mozog a teljesen friss Voyah Dreamer is, aminek a képeket elnézve már egész kényeztető, prémium beltere van, kívül pedig mindent visz a tokától-bokáig érő cetszáj. Ez a konstrukció már teljesen elektromos platformra épül, 88 kWh-s akkumulátorról, dupla motorról és 684 lóerőről szólnak az infómorzsák.
De leginkább ez a fotó mutatja meg a BMW törekvéseinek mozgatórugóját: egy 7-es BMW áll a kínai mélygarázsban, mellette a helyi ellenlábas, egy Hongqi H9. A bajorok azokon az autókon duzzasztják a veséket, amelyek a globális piacra készülnek, és Kínában is versenyképesek lehetnek, a nagy SUV-k, a hetes, ötös széria kapja a kezelést. Érdekes módon az Ázsiában alig létező kettes sorozat megmaradt a klasszikus arányoknál, ahogy a hármasok is inkább az európai ízlés szerint készültek.