A svéd hiperautó manufaktúra mindig a technikai határokat feszegeti. Gyakorlatilag guruló rakétákat építenek, amelyekhez menetteljesítményben alig érhet fel egy-egy konkurens. A márka alapítója, Christian von Koenigsegg most az édesapja után Jeskónak nevezett típuson mutatja be, hogy milyen technikai finomságok kellenek ennek eléréséhez.

A Jesko esetén a korábban használt V8-as motort alkalmazták, mely etanollal képes elérni az 1600 lóerős teljesítményt is, hagyományos 100-as benzinnel kicsit kevesebb mint 1300-at teljesít. Csúcsnyomatéka 1500 Nm, de 1000 Nm már 2700-6170-es percenkénti főtengelyfordulat között is kihasználható, ami minden, csak nem kevés.

Már szinte teljesen kész, de mindig kerül bele valamilyen új fejlesztés, korábban 490 km/órás csúcssebességgel számoltak, viszont a friss közlemények szerint nem elképzelhetetlen az 532 km/óra elérése sem. Ez többek között a motor hihetetlen gázreakciójának köszönhető. 

Vélhetően nem véletlenül került elő ez a téma a svédeknél. A legendás autótervező, Gordon Murray új alkotása, a szívó V12-es motorral szerelt GMA T.50-es egyik kidomborított előnye a hihetetlenül élénk motorja. A Yamaha segítségével fejlesztett blokk 0,3 másodperc alatt éri el a 12 100-as fordulatot. 

Több mint elképesztő, és nehéz elképzelni, hogy hasonló értéket egy ötliteres, V8-as dupla turbós motor is tud, de a Koenigseggnél megoldották. A két feltöltő kapott egy sűrített levegős rásegítést, ami gyorsításkor extra nyomáson juttat azonnal levegőt a szívó oldalra, így teljesen kiiktatja a turbólyuk jelenséget. A 7800-as leszabályzás eléréséhez 0,213 másodpercre van csupán szüksége, tehát hasonlóan villámgyors, mint az angol konkurencia.