Ki gondolta volna, hogy egy olyan egyszerűnek készült kompakt háromajtós, mint a Toyota Corolla, a benzinvérű társadalom egyik leginkább vágyott tárgya lehet? Pedig mégis úgy alakult, hogy az 1983-ban piacra került ötödik generációs modell valódi álomautóvá avanzsált bizonyos körülményeknek és képességeinek hála.

Érdekes átmenet volt az AE86 a Corolla életében, miután a négyajtós lépcsőshátú változat már ebből a szériából is keresztmotoros elsőkerék-hajtásúként lépett a piacra, a háromajtós és kétajtós kupéknál viszont megtartották a klasszikus felépítést. Az AE86, nevéből adódóan kapta a Hachiroku becenevet Japánban, az igazi kultusza pedig nagyjából a 90-es évek közepétől kezdett alakot ölteni.

Bérelt helye lenne a garázsban ennek a Toyotának 1

A drift kultúra nem túl régi, és a Hachiroku ott volt az első olyan autók között, amikkel a japán fiatalok keresztbe csapatták a szerpentineken. Szintén az első olyan modellek között volt, amit az első drift versenyeken is használtak, hiszen az autó már gyárilag is jó képességekkel rendelkezett és a tuningpotenciál is meglehetősen nagy benne.

Bérelt helye lenne a garázsban ennek a Toyotának 37

Ehhez persze nem az alapverziókat használták, az AE86-ból is volt 8 szelepes motorral szerelt belépőváltozat és a kétféle karosszéria mellett kétféle orrkiképzés is létezett, piacfüggő volt, éppen melyikhez melyiket párosították. A gyárilag is potens felszereltségű a Corolla GT vagy Sprinter, Trueno néven elérhető, dupla vezérműtengelyes, 120 lóerős 1,6-os verziók voltak.

Bérelt helye lenne a garázsban ennek a Toyotának 38

Ez is egy ilyen példány, bukólámpás, háromajtós karosszériával, hibátlan fényezéssel és karosszériaelemekkel. Ezek mellett pedig a technikát is frissen tartották, valamint olyan ritka alkatrészek is benne vannak, mint a Toyota Racing Development fejlesztésű gyári önzáró sperr differenciálmű, tekercsrugók és váltókapcsoló.

Bérelt helye lenne a garázsban ennek a Toyotának 39

Gyári felnik, gyári sportkormány és eredeti ülések, minden kimondottan szép állapotban. Az egyetlen komolyabb átalakítás a sport kipufogódob, minden más területen törekedtek az eredeti állapot megtartására. A 46-GE motor vezérlését 2018-ban végezték el, a legfrissebb karbantartás, olaj- és szűrőcserék pedig idén történtek. A motor 120 lóerőt teljesít 6600-as fordulatszámnál és ötfokozatú kézi váltót csatoltak hozzá.

Bérelt helye lenne a garázsban ennek a Toyotának 40

Egy ilyen tökéletes állapotú Hachirokuért sokkal többet kell fizetnünk, mint azt egy Corolláról gondolnánk. Ritka madár, és az ilyen tökéletes állapotúak is már egyre ritkábban cserélnek gazdát. Ezt a példányt most Ausztráliában hirdetik, az árverés pedig már most 8 millió forintnak megfelelő ausztrál dollárnál tart.