Lényegében minden illik a Pagani Huayrára, amit általában a hozzá hasonló autókról szoktak állítani: gyors, ritka, de baromi drága mulatság. Az olasz sportmárka 2011 februárjában mutatta be kétajtós, kupé és roadster kivitelben egyaránt gyártott sportautóját, de 2018 végéig, ebben a formában csupán 100 darab készült belőle.

Értékét csak tovább növeli, hogy tulajdonosa 2016-ban tulajdonképpen egy vagyonért, 180 ezer dollárért – ami mai árfolyamon már közel 60 millió forint – utólag felszereltette a gyár Tempesta-csomagját, ami az alváz alatti légáramlást javítja, illetve növeli a leszorítóerőt. Ami viszont ennél is hihetetlenebb, hogy pályára egyszer sem vitte a Paganit, hogy kiaknázza az autóban rejlő extra potenciált.

Tízéves autó, amire röpködnek a százmilliók 1

Pedig a Tempesta első splitterrel és hátsó diffúzorral javít az aerodinamikán, emellett kovácsolt alumíniumból készült kerekeket, négy irányban állítható Ohlins lengéscsillapítókat és titán kipufogórendszert szereltek fel. A legfontosabb azonban a Mercedes által gyártott 6,0 literes, V12-es motor, amely 730 lóerős teljesítményre képes, valamint 1000 Nm-es maximális forgatónyomatékra. Az erőátvitelről hétfokozatú automata sebességváltó gondoskodik.

Csak még ritkábbá teszi az autót, hogy jobbkormányos, hiszen Japánban helyezték forgalomba a főként fémezüst színben pompázó Huayrát. Alig több mint 3500 kilométert mentek vele, így szinte tökéletes a fényezése, eltekintve néhány kavicsfelverődéstől. A beltérben a szénszálhatás a meghatározó, a fekete bőrüléseket fehér kontrasztvarrások díszítik.

Tízéves autó, amire röpködnek a százmilliók 27

Tízéves autó, amire röpködnek a százmilliók 28

A CarBuzz úgy tudja, már akkor 1,5 millió fontot, azaz közel 650 millió forintot ajánlottak érte, amikor a Collection Cars oldalán kiírták az árverést.