Jakutszk lakói sosem számítanak enyhe télre. Az 1632-ben alapított városban még soha nem kúszott fagypont fölé a hőmérő higanyszála november 10. és március 14. között, januárban pedig -38,6 fok az átlaghőmérséklet.

A leghidegebbet, -64,4 fokot 1891. február 5-én mérték, de nyáron nem ritka a 30 fok sem. A helyiek tehát kapnak hideget-meleget, de igazán a ritkán tapasztalható fagyos idő miatt különleges a 270 ezres város, ahol télen egy autó beindítása sem pár másodperces feladat.

Amikor a -50 Celsius-fokos tartományba süllyed a hőmérséklet, akkor a panelházak előtt, vastag takaró alatt pihenő autókat külön procedúra beindítani. A 10-15 kilogrammos, vastag takarással leginkább a jegesedés ellen küzdenek, és akkor jön igazán jól, amikor nekilátnak felfűteni a kocsit. A lakásokból hosszabbítóval működtetett, nagy teljesítményű hőlégfúvókat raknak a takaró alá, amivel fél óra alatt már indítható állapotba hozható az autó.

Csak ekkor kerül bele az akkumulátor, és indítják a motort. Ha rövidebb ideig nem használják a kocsit, akkor nemes egyszerűséggel járni hagyják a motort, ezzel megőrizve a működéshez szükséges hőmérsékletet. Sőt, vannak már elektronikai kiegészítők, amelyek a 24-48 órás állást hidalják át. Ezek a kütyük automatikusan beindítják az autót a takaró alatt, ha a beállított szint alá süllyed a hőmérséklet. 

-50 fokos hidegben így lehet beindítani egy hétköznapi autót 1

Ezen a vidéken tehát az autó fenntartása igazi kihívás, és jó műszaki állapotú gépjármű esetén is sok munkával jár. Pont ezért csak az jár télen autóval, akinek feltétlenül szükséges, többek között ez is kiderül a helyi életet bemutató Life in Yakutia Youtube csatorna vonatkozó epizódjából.