Már hatodik generációját tapossa a Volkswagen Polo, de túlságosan nem alkotott maradandót, hiszen nem kihívó, és teljesítmény tekintetében ugyancsak nem emelkedik ki a sorból. Teljesen más azonban a helyzet, ha 2,9 literes VR6-motort helyeznek be, mint ebbe a harmadik generációs darabba.

A 3-as Golfból „kölcsönzött”, kettős felső vezérműtengelyes és 24 szelepes hajtás 190 lóerőre srófolja az apró ferdehátú teljesítményét, ami az 1 tonnánál is kevesebb tömeg tekintetében óriásit lendít rajta, még ha az új blokk eléggé vaskos is.

Külsőre teljesen ártatlan ez a Polo, de ami benne dobog, az büntet 1

Ennek megfelelően korszerűsítették a fékeket, és új, 15 colos Renault-kerekeket kapott, Toyo gumikba csomagolva.

Közel 140 ezer kilométer van a motorban, az autóban kétszer ennyi, ennek ellenére kívül-belül rendezett, rozsdának állítólag nyoma sincs. A közelmúltban több kisebb szervizen is átesett, így új vezérműláncot, kuplungot, lendkereket, valamint hengerfejet szereltek be.

Külsőre teljesen ártatlan ez a Polo, de ami benne dobog, az büntet 2

Az elmúlt egy évben viszont jócskán megugrott az ára: míg tavaly 5 ezer fontnál is kevesebbért árulták, most már közel 7 ezer fontot, tehát valamivel több mint 3 millió forintot kérnek érte.

Külsőre teljesen ártatlan ez a Polo, de ami benne dobog, az büntet 3