Az idén júniusban Elon Musk által bemutatott Tesla Model S Plaid egyik legfurcsább részlete egyértelműen a kormánykereke: kialakítása leginkább a versenyautókéra emlékeztet, felső része gyakorlatilag nincs is, amibe bele lehetne kapaszkodni.

Felmerülhet a kérdés, hogy pl. amikor egy megfordulásnál alá kellene szedni a kormányt, az mennyivel lesz bonyolultabb, lassabb folyamat a kevesebb kapaszkodási pont miatt, mint egy hagyományos kormánykeréknél. Persze lehet, hogy erre nem is lesz egyáltalán szükség, de nem ismerve az összkerék-hajtású villanyautó fordulási tulajdonságait, jogos a kételkedés.

Élesben próbálták ki a Tesla-féle fura kormányt, az eredmény katasztrofális 2

A témát a Carwow csapata is elkezdte boncolgatni, ám ők rögtön a tettek mezejére léptek: mielőtt még megvették volna az új Teslát, először csak a különleges kormányt akarták kipróbálni. Ehhez kapóra jött egy Mercedes-Benz S-osztály, melynek kormányából levágták a felső felét, és az alsó részt is addig hajlították, míg meg nem kapták a kívánt formát.

Ezt követően jöhetett a hétköznapi szituációk alapján összerakott, komplex manőverekből álló tesztút, ahol hamar kiderültek a hátrányosságok. A sofőr leggyakrabban arra panaszkodott, hogy a levegőt markolja a kormány felső része helyett, nagyon hiányzott neki vezetés közben a levágott rész.

Mindezt persze humoros formába csomagolták, mely még azoknak is szórakoztató lehet, akik kevésbé értik az angol nyelvet. Fontos leszögezni, hogy a Teslákban minden bizonnyal jobban megoldják az irányítást az átszabott kormánnyal, a Mercedest nem ilyen irányításra tervezték.