Úgy hozták az idők, hogy lassan a legkeményebb versenyautókat a hegyi felfutókon kell keresnünk. Itt még nincsenek csillagászati költségek és mindent gúzsba kötő túlszabályozások, korlátozások. Avagy, mehet, ami a csövön kifér.

És ennek az Alfának jó sok kipufogógáz fér ki a csövén. Az olasz gyártó nagyszerű alapokat tett le 4C karbonszálas műanyagból készített utascellájával, ez maradt a versenygép alapja. A felesleges lemezektől viszont megszabadultak, az első lámpák is matricák csupán.

Az eredeti 1,75 literes motort alaposan átdolgozták, immár kétezer köbcentivel, és rengeteg egyedi megoldással az eredeti 240 lóerő helyett 700 lóerőt termel. Ezt a számot már sok utcai sportkocsi megközelíti, csakhogy itt 1800-2000 kilogramm helyett csupán 820 kilogrammot mozgat ez a tetemes ménes.

Így tényleg szinte az F1-es tömeg-lóerő arányt közelíti meg a konstrukció, csak az aktív aerodinamika terén marad le, igaz, hátul áramszedőnek is beillő szárnyat kapott. A gép idén megnyerte a kategóriáját az olasz bajnokságban, élmény nézni, ahogy falja a kanyarokat.