Igazi különlegesség bukkant fel az Autoscout24 használt autós hirdetési oldalon. A hazánkban 1992-től gyártott autóból szinte minden magyar udvaron állt egy ideig-óráig, és mai napig népes számban, bár egyre gyatrább állapotban képezik részét az autóparknak.

A töretlen népszerűség a legolcsóbb ársávban nem véletlen: mechanikus javításai nem költségesek, motorjaiban van élet, fogyasztása is nagyon kedvező, de a rozsda már mindegyiknél komoly rizikót rejt. 

A háromhengeres egyliteresből még most is bőven állnak a kereskedésekben, az 1,3-as, 8 szelepes 68 lóerősből, vagy a későbbi 16 szelepesből szintén szín szerint válogathatunk. Az összkerékhajtással, vagy 1,6 literes motorral szerelt verziók ritkábbak (pláne a GTi), de ez a képeken látható darab tényleg fehér holló.

Egy szedán 1992-ből, amibe a könnyű karosszériát élénken tépő 1,6 literes motor került 92 lóerővel, csakhogy ebben a kivitelben automata váltóval. Valóban szokatlan párosítás, főleg ilyen állapotban. Mintha most gurult volna ki a szalonból, pedig ez egy 1992-es autó, alig 30 ezer futott kilométerrel. 

Mondhatni valódi gyűjtői darab, már ha beszélhetünk ilyesmiről ennél a típusnál. Aki most lecsap rá, az 2,1 millió forintért haza is guríthatja az első tulajos ritkaságot. 

A szétrohadt százezres Swiftek között ez egy igazi gyöngyszem, de az ára is durva 2 A szétrohadt százezres Swiftek között ez egy igazi gyöngyszem, de az ára is durva 3 A szétrohadt százezres Swiftek között ez egy igazi gyöngyszem, de az ára is durva 4 A szétrohadt százezres Swiftek között ez egy igazi gyöngyszem, de az ára is durva 5 A szétrohadt százezres Swiftek között ez egy igazi gyöngyszem, de az ára is durva 6