Ha van típus, ami belépőt jelenti a BMW-k világába, az az E36 Compact. A kínálat alját jelentő konstrukcióhoz az E36-os alapjait nagyjából 20 centivel rövidítették meg és elöl maradt a MacPherson felfüggesztés, addig hátul az E30-as kisebb helyigényű és persze olcsóbb futóművét kapta. Leginkább 1,6 literes szívó benzinmotorral árulták, és ebből akad a legtöbb eladó darab. 

Ezért is igen népszerű a valódi sleeper tuningban utazók körében, hiszen egy erős motor ebben a karosszériában valódi meglepetés. Sorhat, V8, sok mindent láttunk már belepréselve, de ez a V12-es eddig a csúcs.

Ez a szép állapotú „kompót” E36 igazi szörnyet rejteget az orrában 1

A korabeli 8-as szériából emelték át az 5,6 literes V12-es, S70B56 kódjelű blokkot. A méretes szívó benzinesnél ma már több lóerőt lehetne kicsiholni egy turbófeltöltéses blokkból, de a stílus, és a selymes járás, a motorhang igazolja a választást, még akkor is, ha csak 380-400 lóerő körül van a teljesítmény.

Ez a szép állapotú „kompót” E36 igazi szörnyet rejteget az orrában 2

A futómű is cserére került, az E36 M3 konstrukciója került az autó alá, belül pedig szintén M-divízió hangulat uralkodik. Ezért a csomagért 10,6 millió forintot kértek, ennyi pénzért akad hasonló, sőt erősebb BMW is gazdagon, de ilyen meglepő csomag nincs még egy.

Ez a szép állapotú „kompót” E36 igazi szörnyet rejteget az orrában 3

Ez a szép állapotú „kompót” E36 igazi szörnyet rejteget az orrában 4 Ez a szép állapotú „kompót” E36 igazi szörnyet rejteget az orrában 5