Európában akad pár ezer lóerő körüli épített autó. Mondhatni nem újdonság, csakhogy ezek általában valamilyen szériamodellből lettek átépítve. Így adott a zárt, nehéz karosszéria, az építőnek mindenképp kompromisszumokat kell kötnie.

Aki viszont egy Lotus Seven-másolatot választ alapul, annak nincs ezzel gondja. Az apró angol konstrukció mindig is a vezetés esszenciáját jelképezte: kicsi, könnyű, közvetlen, és elvetemült esetekben baromi erős. A különböző manufaktúrák által gyártott darabok között is akadnak 4-500 lóerősek, ám a sebesség egy angol szerelmesének nem volt elég ennyi.

Egyszerűen brutális ez a házi építésű, 950 lóerős versenygép 1

Andy Forrest ezért vett egy Westfield V8-ast, amit két turbófeltöltővel, és természetesen alapos átépítésekkel, 950 lóerősre húzott fel.

Egyszerűen brutális ez a házi építésű, 950 lóerős versenygép 2

A V8-as motor két turbóval, egyedileg készített kipufogórendszerrel. Fotó: Facebook.com/Andy Forrest

Ehhez a teljesítményhez körülbelül 650-700 kilogrammos tömeg társul, valami egészen eszement aerodinamikai csomaggal megtámogatva.

Az eredmény maga Thor pörölye, ami bármelyik pályanapon képes lecsapni az első helyre. Gyakorlatilag nincs ellenfele, a sportosabb közúti típusokat úgy hagyja le, mintha állnának.