Állítólag 10 éve parkolták le ezeket a luxusautókat egy felüljáró alá Kínában és azóta senki nem nyúlt a hozzájuk.
Van itt néhány Rolls-Royce, az egyik Phantom alatt legalább 22 colos kerekek vannak, aztán egy aranyszínű fóliával bevont Lamborghini Gallardo Spyder, amely igazi kuriózum, hiszen már nem gyártják ezt a modellt. De akad itt még egy Range Rover is és egy optikai tuninggal megtámogatott, piros Maserati Coupé. Az Audi SQ7-ről nem is beszélve, bár az sem kizárt, hogy az egy ABT tuning.
Arról nincs információ, hogy ezek a verdák miért lettek parkolópályára téve, de az biztos, hogy valaki nem így tervezte. Ahogy az is biztos, hogy ezeket az autókat nem lesz könnyű újra forgalomba helyezni, ugyanis Kínában a nagy teljesítményű, belső égésű motorral szerelt járműveknek pokolian magas az adótartalma, pontosan azért, hogy ha nem muszáj, ne vásároljanak az emberek ilyen autókat. Csak a Gallardo 520 lóerő…
Az elektromos vagy hibrid járműveknél már más a helyzet, azokra még támogatást is ad az állam. De már azt sem sokáig.
Néhány napja a kínai pénzügyminisztérium honlapján tették közzé a hírt, hogy 2022-ben 30 százalékkal csökkentik az alternatív energiával működő járművekre érvényes támogatást, év végére pedig teljesen megszüntetik. A döntés háttérében valószínűleg az áll, hogy a villanyautók olyan ütemben terjednek az országban, hogy már most bőven a kitűzött célok előtt jár az ország.