Radim Passer a 33. leggazdagabb cseh üzletember, vagyonát 85 milliárd forint körülire becsülik. A mélyen vallásos, 58 éves milliárdos szereti a gyors autókat, pontosabban szólva a leggyorsabbakat. Így áll a garázsában egy-két Bugatti, és ezeket úgy használja, ahogy mindannyian álmodunk róla: padlógázon.
Tavaly már beszámoltunk róla, hogy eszementnek tűnt rekordkísérlete sikerrel járt, közúton érte el a Bugatti Chiron gyári végsebességét, 414 km/órát (a GPS Szerint 417 km/órát ért el a Bugatti). Ehhez kellett a korlátozásmentes német autópálya kellően hosszú, háromsávos szakasza, egy olyan időpont, amikor megfelelően gyér a forgalom, nincs zavaró időjárási tényező.
A tervezett próbára mindez összeállt, és a Bugatti szinte lazán mutatta meg, hogyan lép át egy másik sebességdimenzióba. Az eddigi videókból csak sejthettük, mennyire pokoli ez a tempókülönbség a normál autópályás haladáshoz képest, de most a vágatlan belső kamerás felvétel mutatja meg a nyers, libabőröztető valóságot.
A kiüresedett, elcsépelt jelzőket tölti meg új jelentéstartalommal, mert erre tényleg írhatjuk, hogy döbbenetes, őrületes, kegyetlen, pokoli. Tényleg az. Atomvillanásként hagyja el a videón 1:37 körül az arra kóborló Volkswagen Passatot, 400 km/óra felett pedig már gyorsabban fogynak a csíkok, mint a nyolcvanas években egy Miamiban rendezett házibulin.
A Bugatti jelenlegi szupersportkocsiját Louis Chironról nevezték el, aki még a 30-as években versenyzett a márkánál. Formája ugyan új lett, de a hajtáslánc nagyját elődjétől örökölte, így ebben is 8 literes, W16-os motor dolgozik az utastér mögött, melyet 4 turbófeltöltővel lélegeztetnek. 1500 lóerős teljesítményét 6700-as fordulaton adja le, míg 1600 Nm nyomatéka 2000 és 6000 között áll rendelkezésre. 6,5 másodperc alatt gyorsul 200-ra.