Olyan vezetési és hangélményt biztosít ez az autó, amelyhez hasonlót eddig csak versenypályán élhettünk át. A Lotus Exige valami egész más, mint amit egy bármilyen utcai sportautó nyújtani tud. Ahogy az életben a legjobb dolgok, ez a Lotus is feszes, gyönyörű, érzéki, szenvedélyes, nyers, és megmozgat valamit az öved alatt.
Fejmagasságában trónol a 3,5 literes, Toyota-eredetű, V6-os motor kompresszora, és a wastegate-et véletlenül pont úgy építették be, hogy a kirakatban legyen és folyton lássuk a működését.
2GR-FE a motor kódneve és alapvetően olyan dögunalmas autókba készült, mint a Toyota Avalon, a RAV4, a Camry, a Lexus ES, az RX és még sorolhatnánk. Ez nem egy sportmotor, de elég nagy és strapabíró, meg pláne olcsón beszerezhető volt a Lotus számára, hogy dolgozhassanak vele. Megfejelték egy kompresszorral, aminek az eredménye 345 lóerő lett az Exige első változataiban, aztán felmentek egészen 430 lóerőig a Cup verziókban. Írásos tesztünk ITT folytatódik…