A Tudor nevű koncepciót a 2002-es Genfi Autószalonon mutatta be a Skoda, és nem nehéz felfedezni azt sem, hogy az első generációs Superb adta az alapot hozzá. A bemutatott kupé még ma is izgalmas formavilágot villantott fel, és tulajdonképpen csak azzal a céllal született, hogy bizonyítsa a csehek rátermettségét.
Ekkor még a SUV-invázió előtt járunk, a Skoda-kínálat derekát a Fabia, az Octavia, majd a Superb adta, és sokaknak még ismeretlen volt a Volkswagen-csoport hátterét élvező márka. Ezen akartak változtatni a Tudor tanulmánnyal, ami akár gyártásba is kerülhetett volna, hiszen nem volt benne semmilyen elrugaszkodott technikai megoldás. A motorháztető alatt található 2,8 literes, V6-os benzinmotor 193 lóerős, és ötfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja a Tudor első kerekeit.
A kétajtós kupé formához jól passzoltak a Superb vizuális elemei, a hosszú tengelytáv eleganciát is adott, a márkához mérten meglehetősen dögös autó született. Vratislav Kulhánek, a márka akkori vezetője anektodikus elmondása alapján dr. Ferdinand Piëch személyesen nézte meg a kocsit a leleplezés előtt, aki körbejárta, majd csak annyit mondott: „túl szép, hogy gyárthassátok.”
A kiállított példány érdekessége, hogy Genf után világjáró turnéra indult, többek között Indiában is kiállították, ahol az autóshow területéről lopták el a kocsit szemfüles tolvajok. Az egyedi Skoda végül pár hónap feszült keresés után lett meg, egy vasúti pályaudvaron találtak rá. A tolvajok vélhetően rájöttek, hogy egy ilyen egyedi autót lehetetlen eladni, és inkább elálltak az értékesítéstől.
Miután visszaszállították Csehországba, teljes körű felújításon esett át, gyakorlatilag újraépítették, jelenleg a gyár múzeumában látható. Neve utalás az autó formájára, a Tudor az angol a Two Door, azaz két ajtó kifejezésből ered. Nem a gyár ötlete volt ez igazából, hanem az 1946-1962 között gyártott Skoda 1101/1102-es modelleket hívta a nagyközönség először Tudornak, az említett kialakítás okán.