Ahol rendszerese a kemény fagy, ott a legtöbb autóban van elektromosan, vagy üzemannyaggal működtethető állófűtés, ami mind az utasteret, mind a motort használatra képes hőmérsékleten tartja. A világ vadabb vidékein viszont nincs ilyen kényelmi extra, ott marad a szűkösség szülte furfang, meg a vaskályha.
Anatolij Belorusz jó férj, megvárja párját, aki későn végez a melóban. Csakhogy a Moszkvics fűtése gyatra, a tél Odesszában hideg, a pénz kevés. Nos, mi lehet a megoldás? Vaskályha hátra, kémény a tetőre, és máris kész a guruló szauna.
Kicsit füstöl, kicsit környezetszennyező, de legalább meleg.
Ennek az orosz teherautónak a személyzete szintén nem bízott a modern megoldásokban, komoly kis fatüzelésű egységgel szerelték fel a pihenőhelyül is szolgáló kabint.
Az üzemanyagkályhás rendszerek mellett léteznek elektromos állófűtések. Ezek a berendezések olcsóbbak az üzemanyagkályhásoknál, de használhatóságuk is korlátozott, mivel csak konnektorról működnek.
Nos, ennek a rögtönzött, hirtelen felindulásból telepített változatát láthatjuk a képen.
A témában örök kedvencünk viszont a Volvo 240-es kombiba telepített fatüzelésű vaskályha, amit egy svájci mozdonyvezető, Pascal Prokop követett el.