A Mercedes-Benz S-osztály alapjaira épülő Maybach modellek a világ legdrágább autó közé tartoznak. Az S600-as modell esetén a gépháztető alatt a csúcsot jelentő 6 literes, turbós V12-es lakik visszafogott 523 lóerős teljesítménnyel és 830 Nm nyomatékkal, ami pont elég ahhoz, hogy a 2,4 tonnás autót 5 másodperc alatt gyorsítsa 100 km/órás sebességre.
Új autóként nem is közölt ezekről a modellekről árat a gyártó, minden vevő egyedi igényei szerint, személyre szabott ajánlatot kapott, a használtautó-piacon ennek megfelelően nagy a szórás. Vannak 30-40 millióért kínált darabok, ahogy 60-70 milliósak is, felszereltségtől függően.
Az átlagember szemében mind felső kategóriás ritkaság, angol kastélyok előtt a hófehér kavicson parkoló, makulátlan konstrukció, amiből pingvinként totyognak elő a szmokingos milliárdosok. Oroszországban viszont más a helyzet, ott van, aki úgy vesz Maybachot, hogy betartja az autózás örök ökölszabályát, miszerint a „kocsi van értem, és nem fordítva”.
Vagyis ha hirtelen szükség van egy adag térkőre, akkor nem vacakol kisteherautó-bérléssel, bepattan a Maybach volánja mögé, és irány a tüzép!
Milyen ma egy teljesen új luxus-SUV, ami 60-65 millió forintos értéket képvisel? A videóból kiderül: