A Ferrari 296 GTB az első komoly hibrid Maranellóból, ami képes tisztán elektromos üzemben közlekedni: a 7,45 kWh-os, nagyfeszültségű hibrid akkumulátor 25 kilométerre elegendő energiát tárol, az autó akár 135 km/órával is mehet anélkül, hogy beindulna a V6-os motor.

Lehet ezen elmélkedni, de a Ferrari legalább annyira szól a külső megjelenésről, mint a sokhengeres motorokról, és a 296 GTB kiváltképp gyönyörű lett. A karosszéria lágy, de mégis dinamikus vonalai leginkább a való életben hatásosak, de átlagemberként ritkán bámulhatjuk az olaszok mesterművét.

Nos, ezen a helyzeten 4,2 millió forint ellenében változtat az Amalgam által forgalmazott 1:8 méretarányú modell, amire illik a lélegzetelállító jelző. A modellautókat építő cég egyenesen a Ferraritól kapta meg a típus műszaki paramétereit, képeket, sőt CAD-tervrajzokat, így a lehető legpontosabb másolatot tudták megépíteni. Csak a tervezés 3000 munkaórát vett igénybe, a limitált, 199 darabos széria minden egyes autóján pedig 300 órán keresztül dolgoznak. 

Ezt a munkamennyiséget figyelembe véve már érthető a 4,2 milliós vételár, ami eltörpül az eredeti darab 95 milliós árcédulája mellett, de azért ennyi pénzért már akad egész szép, hangos, és utcán is használható autó, akár Olaszországból.

Ferrarinak olcsó, asztali dísznek viszont méregdrága ez a modell 296 GTB 2 Ferrarinak olcsó, asztali dísznek viszont méregdrága ez a modell 296 GTB 3 Ferrarinak olcsó, asztali dísznek viszont méregdrága ez a modell 296 GTB 4 Ferrarinak olcsó, asztali dísznek viszont méregdrága ez a modell 296 GTB 5