A XX. század közepén Magyarországon még csak fehér holló volt az autó, csak egy szűk réteg rendelkezett négykerekűvel. Ellenben az Egyesült Államokban ekkor tombolt a motorizáció, épültek az autópályák, és minden középosztálybeli ház előtt állt valamilyen krómozott országúti hajó, ami kívül hordta a pótkerekét.
Valószínűleg ez adta az ötletet a videón látható megoldásra, amit Brooks Walker szabadalmaztatott még az 1930-as években.
A szerkezet kihasználja a hátul rögzített pótkereket, amit egy hidraulikus rendszerrel lehetett a földre ereszteni a műszerfalról irányítva. Ötletét több autóba is beépítette, és több kiállításon mutatta meg a nagyközönségnek. A legvégső verziót egy Packard Cavalier hátuljába szerelte, már az 1950-es években, de a vásárlókat akkor sem sikerült meggyőznie, így prototípus állapotban maradt a látványos találmány.
Ennek oka az előállítás költsége, valamint a szerkezet helyigénye volt leginkább. Parkolni megtanulni, vagy nagyobb helyet keresni még mindig olcsóbb, egyszerűbb volt, mint az ötödik kerékkel szórakozni.
Hasonló ötlet már az 1920-as évek végén is akadt, akkor épp Párizsban. A kreatív elmék az első tengely két kerekének 90 fokkal történő elfordításával alkották meg a valóban sarkon forduló autót.