Az előző években meredeken emelkedett a használt Bugattik, azok közül is főként az idősebb példányok értéke a különböző árveréseken, sőt, az EB 110 a hónap elején kevesebb mint 24 óra leforgása alatt kétszer is rekordot döntött.
2,07 millió dollárért, vagyis 648,7 millió forintért kelt el egy ezüst EB 110 GT az RM Sotheby’s párizsi aukcióján, majd a Bonhams kiírásán egy kék színű darabért 2,08 millió dollárt (651,8 millió forint) fizettek – utóbbi ajánlat jócskán túlszárnyalta az előzetesen becsült másfél millió dolláros értéket.
Tíz évvel ezelőtt nagyjából 250 ezer dollár körüli ajánlatok érkeztek a típusra – mint arról a Classic Driver beszámolt –, de tavaly egy 1994-es évjáratú EB 110 Super Sportért már 2,7 millió dollárt is kínáltak. Utóbbi esetben viszont egy limitált szériás kivitelről van szó, melyből mindössze 30 darab készült.
Amúgy sem mondható népautónak az olasz luxussportautó-gyártó EB 110-ese, amiből 1991-től 1995-ig összesen 139 darabot gyártottak. Tíz évvel később a Veyron lépett a helyébe a kínálatban, majd 450 típus és újabb tíz év után a mai napig gyártásban lévő Chiron váltotta le.
A kétajtós kupé GT- és Super Sport-változata között teljesítményben is van különbség, habár mindkettőt ugyanaz a 3,5 literes, quad-turbó V12-es motor hajtja: előbbiből 553, utóbbiból pedig 603 lóerős teljesítményt facsar ki. A hivatalos számok szerint a cikkben szereplő EB 110 GT 3,46 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, csúcssebessége pedig 342 km/óra.