Első blikkre szentségtörésnek tűnhet, de úgy tűnik, a Rywire Motorsport Electronics csapatának egyáltalán nem volt ördögtől való a gondolat, hogy egy Tesla hajtását helyezzék be az így tisztán elektromossá alakított Honda S2000-be, holott a cég hagyományos benzinmotorral szerelt sportautók elektronikájára szakosodott.
Az S2000-nek mindig is rákfenéje volt a nyomaték hiánya: a típust 2,0 literes – később 2,2 literes –, körülbelül 240 lóerős VTEC-szívómotor hajtotta, de érdemi nyomatékot csak 7000-es percenkénti fordulatszámnál kezdett el leadni, és az akkori érték sem volt igazán kielégítő. Az őrület átalakítása keretében a Tesla-hajtást a Honda hátuljába helyezték be, és hogy biztosítsák a megfelelő egyensúlyt, két, egyenként 38 kWh-s teljesítményű Chevrolet Volt-akkumulátort kapott elölre.
Az eredmény nagyjából 500 lóerő lett, ám ehhez az RME-nek be kellett helyeznie például a mesterséges vákuumot behelyező, elektromos rásegítésű főhengert, illetve olyan kompromisszumokat kötnie, mint például az akkumulátor hűtő- és fűtőberendezésének csomagtérben történő elhelyezése. Használójának pedig a közel 200 km-es hatótáv mellett kell némi komfortérzetről lemondania.
Ráadásul már nemcsak technikailag, hanem esztétikai értelemben is egy villanyautóra hajaz az S2000, elég csak az eltérő stílusú hűtőráccsal ellátott lökhárítóra pillantani, amivel máris a Volkswagen ID-ra hasonlít. A beltér sem maradt érintetlen: egyedi Sparco-ülések, mindenhol máshol pedig Alcantara-borítás található.
Ha pedig az összképet nézzük, joggal merülhet fel bennünk a kérdés, hogy az ellentétek valóban vonzzák egymást?
A műveletről egy részletesebb videó is készült, ami a Hoonigan YouTube-csatornáján jelent meg: