Franciaországban, Lyonban egészségüggyel foglalkozó csúcstalálkozót tartottak az Európai Unió egészségügyi politikával foglalkozó küldöttségei. A rengeteg meghívott vendég szállításáról  zéró károsanyag-kibocsátású elektromos Citroën és Peugeot (Peugeot e-Traveller) típusokkal gondoskodtak, azonban a helyi infrastruktúra még nem volt ilyen terhelésre felkészítve.

Egyszerűen kevés volt a töltő, és a kocsikat a reptérre való ingázás már használhatatlanná merítette volna, így vészmegoldásként komoly teljesítményű dízelgenerátorokat állítottak szolgálatba. 

Rhone prefektúra szóvivője is azzal indokolta a generátorok bérlését, hogy nem rendelkeznek elegendő nagy teljesítményű töltővel ekkora számú elektromos autó töltéséhez, viszont az unió számukra előírta, hogy a transzfereket tiszta üzemű autókkal kell bonyolítani.

Ötven autóra jutott volna négy töltőpont a helyszínen, de ha a nyers számokat nézzük, megfelelő tervezéssel Lyon nagyjából 200 töltőjét kihasználva talán megoldható lett volna a feladat. Bár elég egy üzemen kívüli töltőhely, egy foglalt kábel, és már borul a terv, így nyilván nem akartak ilyen fennakadást a szervezők, ezért adtak energiát a villanyautóknak a parkban pöfögő dízelgenerátorok.

Pedig talán a fennakadás a vezető politikusoknak is a valóságot mutatta volna a villanyautók használatával kapcsolatban.