A 2012-ben bemutatott, harmadik generációs Mazda6-ost nem véletlenül hagyták ennyi ideig piacon a japánok. Mind formailag, mind technikai tartalmát tekintve tartós darabnak bizonyult, és folyamatosan csiszolták, tökéletesítették az elmúlt években.
Új motort viszont egy alkalommal sem kapott, a választható legerősebb blokk a 2,5 literes Skyactive benzines 194 lóerővel és 258 Nm csúcsnyomatékkal. A mindennapokra épp elég, de egy Skoda Octavia RS is könnyen megkerüli, egyszerűen nem is gondoltak sportos kivitelre a japánok ennél a szériánál.
Pedig a forma megérdemelne egy dögösebb hajtást, és ezt felismerte egy kínai autóépítő is, aki mert nagyot álmodni. Alapjaiban gondolta át az autó technikai felépítését, és a négyhengeres-fronthajtásos elrendezést V8-hátsókerék-hajtásra cserélte.
A donor egy Lexus LS430-as volt, ebből érkezett a 4,3 literes nyolchengeres, ami 290 lóerőt és 434 Nm nyomatékot teljesít. Ezek sem őrült magas számok, de a hang, és a füstölő hátsó kerék pont elég élményfaktort biztosít a hétvégi kirándulásokhoz.