A Toyota érdekes módon ünnepelte meg a spórolást, a kibocsátási normákat röhögve teljesítő, de kissé lelketlen hibrideket. Megcsinálták azt az autót, amit mások már nem mernek, egy teljesen felesleges, és kizárólag mókára való, komoly tecnikával szerelt élményautót, a Toyota GR Yarist. 

A GR Yaris alapjai raliautónak készültek, egy igazi csemege a sportautók szerelmeseinek. Karosszériáján csak a négy lámpa egyezik az ötajtós hagyományos verziójával, teteje karbonszálas műanyag, a padlólemez első fele a Yarisé, hátsó fele viszont a nagyobb TNGA-B, mely hátsókerék-hajtást is képes fogadni, mert a GR Yaris összkerekes. Motorja 1,6 literes, háromhengeres turbós 261 lóerővel és 360 Nm nyomatékkal, összkerékhajtása pedig menetmódtól függően változó karakterisztikájú. 

Bőven elég a jó szórakozáshoz, de a motorban van még tartalék, legalábbis ezt mutatja a videón szereplő darab teljesítménye. A lóerők számát 355-re növelték, kapott új, szélesebb semi-slick abroncsokat, és a futómű sem maradt érintetlen. 

Így már tényleg pályára való célszerszám lett belőle, ami olyan legendás típusokat is lenyom, mint a sokkal erősebb (és nehezebb) Nissan GT-R Nismo. A kis mérges Toyota 58:573-as időt futott, a Nissan pedig 59:361-et. 

A mérésekről készült videókat gyűjtő csatornán azért vannak még csodák. Az egy perc alatti idők egész ritkák, ezért a következő videón látható, laza 50:492-t futó Escort EVO 9 az elitbe tartozik. Mondjuk ez látszik is rajta, négyhengeres eredeti motorja teljes átalakítás után 750-850 lóerőt tud felmutatni beállítástól függően. Csakhogy ezt az értéket nem a főtengelyen, hanem a kerekeken mérik! 

Ehhez jön az 1150 kilogrammos tömeg, innen már tényleg csak az aerodinamikával lehet tovább fejlődni.